4 Νοε 2010

Παγκόσμια Εβδομάδα Νανού!

1η φωτο: η Μαρία την πρώτη της μέρα και 2η: αυτό το καλοκαίρι



Για εμάς ο θηλασμός ονομάστηκε από νωρίς "το νανού". Δεν ξέρω γιατί, το όνομα (ρήμα;) το έφιαξε μόνη της η Μαρία. Φιλολογικό ενδιαφέρον έχει το ότι ξέρω κι άλλο παιδάκι που ονομάτισε έτσι το θηλασμό, από μόνο του!Αυτά τα χρόνια που πέρασα θηλάζοντας τα παιδιά μου δεν περιγράφονται με λόγια και δεν ξέρω αν θα καταφέρω ποτέ να περιγράψω τι μας χάρισαν. Πιο έντονα βίωσα την εμπειρία με το τρίτο μου παιδί, ίσως γιατί είχα απαλλαχτεί εντελώς από το άγχος που φέρνει η απειρία.
Από την πρώτη ώρα της στον "έξω κόσμο" και τη συγκλονιστική ενέργεια που είχε σηκώνοντας σχεδόν όλο το πάνω μέρος του σώματός της ψάχνοντας το στήθος μέχρι σήμερα που 2,5 ετών πιά, θηλάζει λέγοντας αστειάκια, θηλάζει χώνοντας ταυτόχρονα και ένα σοκολατάκι, ζητάει μόνη της να αλλάξει στήθος και να πάει στο άλλο, το "χοντό"!
Η γνώση για το θηλασμό μεταφερόταν φυσιολογικά από μάνα σε κόρη, κάτι που κατάφεραν πολύ συντονισμένα να διακόψουν οι εταιρείς παραγωγής βρεφικού γάλακτος.. Η μητέρα μου αν και "σπουδαγμένη" δεν θήλασε για πολύ κανένα από τα 4 παιδιά της, αφού ο γιατρός της της συνέστησε να διακόψει το θηλασμό και να μας δίνει γάλα σε σκόνη που είχε "πιο εμπλουτισμένη σύσταση".
Για να "εμπλουτιστεί" κι αυτός λιγάκι...
Πραγματικά το θέμα δεν είναι να κάνουμε διαγωνισμό ποσότητας μητρικού φίλτρου ή παραγωγής μητρικού γάλακτος. Κι εγώ δεν κατάφερα να θηλάσω τον γυιό μου (που νοσηλεύτηκε για μήνες μετά τη γέννησή του) και δίνοντάς του το μπιμπερό του έδινα όλη την προσοχή και την αγάπη μου, κρατώντας τον σφιχτά επάνω μου.
Και ναι, φυσικά έχει την ελευθερία κάθε μητέρα να επιλέξει πώς θα ταΐσει το μωρό της.
Αλλά στην Ελλάδα ξέρω πως δεν την έχει. Γιατί δεν ξέρει πώς να θηλάσει, δεν υπάρχει συνήθως κανείς να της δείξει πώς να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες μπορεί να προκύψουν και όλο το σύστημα υγείας αδιαφορεί (στην καλύτερη περίπτωση) για αυτό. Και ας μην μιλήσουμε για τις μητέρες που θέλουν να συνεχίσουν να εργάζονται μετά τη γέννα και τυγχάνουν ιδιωτικές υπάλληλοι... Κι ας μη μιλήσουμε για όσες θέλουν να αφήσουν τα παιδιά τους να θηλάζουν μετά το 1 ή 1,5 έτος ή μάλλον...
ας μη μιλήσουμε άλλο, ας θηλάσουμε απλά όλες μαζί!
Αυτή η εβδομάδα είναι Παγκόσμια Εβδομάδα Μητρικού Θηλασμού και στη χώρα μας θα το γιορτάσουν δημόσια σε πολλές πόλεις:
Ταυτόχρονος Δημόσιος Θηλασμός
Σάββατο 06 Νοεμβρίου στις 13:00
Αθήνα -Σύνταγμα (Άγνωστος Στρατιώτης)/Θεσσαλονίκη -Λευκό Πύργο/Ηράκλειο Κρήτης-Πλατεία Ελευθερίας/Σύρος-Πλατεία Μιαούλη/Κόρινθος-Περιβολάκια/Πάτρα-Πλατεία Όλγας/ Βόλος- Πλατεία Ελευθερίας/Λάρισα-Πλατεία Ταχυδρομείου (Ιατρική Σχολή)/Σητεία-Κεντρική Πλατεία (στο άγαλμα του Β. Κορνάρου)

1 σχόλιο:

  1. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, δεν έχω καταλάβει από ποιόν ακριβώς οργανώνεται αυτή η κίνηση του ταυτόχρονου θηλασμού για να αποδώσω το αντίστοιχο λινκ... Διάβασα πως ξεκίνησε από το forum www.parents.gr - αλλά πάλι.. μάλλον δεν έχει και τόση σημασία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή